11 Nisan 2014 Cuma

Apple Genpa BTK Üçlemesinde Faydalı Bir Yazı

Bugün biraz farklı bir konuda blog yazacağım. Sevgili ülkemin kurumsallaşmış şirketlerinde işlerin nasıl profesyonelce yürütüldüğüne dair. Tabi öncesinde dünyadan örneklerle başlamak gerek. Bildiğiniz gibi 3 ay New York'taydım. Ve bu süre zarfında iyiki Apple kullanıyorum diyecek bir hadise yaşadım. Telefonumda bir problem çıktı. Türkiye'den satın almış olduğum bu telefonu Manhattan'daki Apple stora götürüp problemi bildirdim, 5 dakika içinde telefonum garanti dahilinde değiştirilmişti. Hani markalara hep diyoruz ya müşteriye eşsiz bir deneyim yaşatın diye.. yaşadığım tam olarak buydu. Ülkeme döndüğümde problem yaşamamam için bir evrakta vererek beni uğurladılar. 
Şimdi ülkeme döndüğümde neler oldu ona bakalım..
Dönüşümün ikinci günüydü bir uyarı mesajı aldım. Telefonunuz kayıt dışı görünmektedir lütfen kaydını yaptırınız. Buraya kadar her şey normal. Apple'dan aldığım evrakı teslim edip yeni IMEI kaydının yapılmasını sağlayıp çözeceğimi düşünüyordum problemi. Peki muhatap olarak kimi kabul etmeliydim. Telefonum Genpa çıkışlı olduğu için ilk Genpa ile görüştüm. Bu işlemin BTK ile halledileceğini bildirdiler. Ben de BTK ile görüştüm. İşte bu noktada Genpa ve BTK arası telefon görüşmeleri çılgınlığı başladı. Bir türlü işlemi kimin yapacağına karar veremediler. Apple ile bir görüşme daha yaptım durumun aciliyetine binaen dört günde gönderebilecekleri bir evrakı aynı gün içinde ilettiler bana. Bizim tarafta hala işlemi kimin yapacağına karar verilemediğini tahmin edersiniz. Sonra da yok efendim bizden neden dünya markası çıkmıyor. Sattığı ürüne destek vermeyi beceremeyen sözde kurumsal bu firmalara nasıl çıksın lütfen söyleyin. Belki bu telefonumun açık olduğu son saatler ve çok sinirliyim. Defalarca görüştükten sonra çözümü araştırıp beni arayacağını söyleyen Genpa'ya ayrı, BTK'ya ayrı.. 
Ben hala sorunu (artık bir sorun olduğunu düşünüyorum ne yazık) kiminle çözeceğimi bilmiyorum. Eğer bir sonuç alabilirsem buradan kimin görevini sonunda yapmaya karar verdiğini sizinle paylaşırım. 
Sevgiler.

Sonuç mu?
Uluslararası garanti veren bir firmanın satışını gerçekleştiren Genpa sorumluluk kabul etmedi. İşlemleri yeni bir telefon almış gibi yaptırmak zorunda kaldım. Artık bu ülkede yaşadığım bu tarz saçmalıklara şaşırmıyorum. Ne yazık alıştırıldık. Hukuki süreç başlatmak için kolları sıvıyor olacağım.
Şimdilik hoşçakalın. 

1 yorum:

  1. Burada muhtemelen kıaldan çok kıralcı akşam 18:00 için iş çıkışını dört gözle bekleyen muhteşem çalışkan ülke insanımızın etkisi var.

    Genpa adı genpa olsa da çalışanların bu bilinci paylaşmadığı ortada.
    Belki bu noktada Türkiye'deki Apple store ile görüşüp benzer bir olayın nasıl çözüldüğünü araştırabilirsin.Mutlaka biri yaşamıştır.Şöyle bir yorum da var: http://forum.donanimhaber.com/m_73354157/tm.htm

    YanıtlaSil