19 Kasım 2013 Salı

Okan Barlas ile Dijital Pazarlama Söyleşisi

Bu akşam Dijital Pazarlama dersimizin konuğu HemenKiralik.com 'un kurucusu Okan Barlas'tı. Dijital pazarlama başlığı altında tecrübelerini bizimle paylaştı. Biliyorsunuz anlatılanları uzun uzun kelimelere dökmeyi sevmem. Benim için kilit cümleleri sizlerle paylaşmak isterim. Arkasını dolduracağınıza inanıyorum ;)

  • Bilmediğini ölçemezsin, ölçemediğini yönetemezsin! (Kimden alıntı olduğunu not alamamışım :( )
  • Realtime değerlendirme yapabileceğimiz tek mecra online.
  • E-mail gönderimlerinde kime hangi maili gönderdiğinize dikkat etmek zorundasınız. Bir erkek olarak, kadınlar günümü kutlayan bir maili hoş karşılamıyorum.
  • Başarılı e-mail marketing case'lerini inceleyin derim. (Bu konuyu ilerde inceleyip paylaşabilirim ;) )
  • Kullanıcılar ortak eğilimleri doğrultusunda kategorize edilmeli ve her kategoriye eğilimine özel ürün, hizmet, çözüm sunulmalı.
  • Eğer 360 derece pazarlama yapacağım diyorsanız kullandığınız mecralar arasında mutlaka sosyal medya olmalı. Yalnız sosyal medya üstünden satış yapmak Türkiye'deki tüketici modeline uygun olmadığından sosyal medyanın CRM'inden faydalanmanızı tavsiye ederim.
  • Online yapılan işlerde tüm işlemin online'da sonuçlanma oranı maksimum % 40. Türkiye'deki tüketici karşısında bir ses duymak istiyor. Bu nedenle online kanalınız dışında bir de çağrı merkeziniz olmak zorunda.
  • Online reklamlarınızı offline reklamlarla desteklemek zorundasınız.
  • Pazarlamada iyi fikrin kimden çıkacağını bilemezsiniz. Bu nedenle herkesin fikrini alın.
  • Asla tahminlerinizi olmuş işleri baz alarak yapmayın, o iş olmuş bitmiştir. Referans olamaz. Tahminlerinizi mevcut durumu baz alarak yapın. David NORTON
Bu günden bloğuma yansıyanlar bu kadar. Okan Bey'e keyifli anlatımı için teşekkür ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder