18 Kasım 2013 Pazartesi

Turkcell Teknoloji Zirvesi 12 Kasım 2013 Notlarım


Süreyya Ciliv:
  • Turkcell yeni teknolojilere en yakın rakibinden %60 daha fazla yatırım yaptı.
  • İnsanlar ceplerindeki bilgisayarı masa üstündeki bilgisayara tercih ediyorlar.
Koray Öztürkler:
  • Mobil internetin gelişimi ile iletişim araçları komplike hale geldi.
  • Ürün sahayla doğru buluşursa iyi bir müşteri deneyimi oluşur.
  • Segmentler önemli, her segmente o segment özelinde çözümler geliştirilmeli.
  • Bireysel segment analizi gözden kaçmamalı, gençler ama hangi gençler gibi. En nihayetinde Adana'daki bir genç ile Ankara'daki bir gencin ihtiyaçları birbirinden farklı olacaktır.
  • Türkiye nüfusunun %50'si 30'lu yaşların altında ve  dijitale çok yatkın.
  •  Mobil kullanıcılar search değil uygulama üstünde işlem yapmaya eğilimli.
  • Akıllı cihaz kullananların%80'i uygulama kullanıyor.
  • Dünya'da eğitim trendleri de mekan bağımsız dönüşmeye başladı. Artık ülkelere üniversite açmak yerine Dijital Akademi'ler planlanıyor.
  • İnternet kullanımının %70'ini sosyal ağlar oluşturuyor.
  • Gün içinde 20:00 & 24:00 saatleri arasında sosyal medya kullanımları artış göstermektedir.
  • Top noktaya ulaşılan vakit 22:00 - 23:00 saatleri arasıdır.
  • Kanallardan nasıl ve ne zaman müşterilerimize erişeceğimize karar verirken sayısal verileri dikkate almalıyız.
  • Sosyal medya kullanan cihazların %66'sı akıllı cihaz.
  • Her mecranın mesaj dili farklı olmalı.
  • Müşteri markasının onu tanıdığını düşündüğünde mutlu oluyor. (Tanınma bilme ihtiyacına cevap verilmeli)
  • İnsanları rahatsız etmeden doğru zamanda, doğru mesaj iletilmeli.
Kına Demirel:
  • MoneyClub en büyük parakende kartı.
  • "SMS işe yaramıyor" diye bir şehir efsanesi var, doğru kullanıldığında ne kadar işe yaradığına bizzat şahit olduk!
  • Müşterinin ayak izlerini takip edip ihtiyacı olabileccek içerik ve ürünle karşılarına çıkıyoruz; kabak alan bir müşteriye kabak çorbası tarifi göndererek değer yaratıyoruz.
  • İçerik çok önemli içerik üreten ekipler önem kazanmaya devam edecek.
  • Alışveriş her yerde, Sanal Market ile hayata daha çok vakit ayırmanızı sağlıyoruz. Mekan bağımsız alışveriş keyfi yaşatıyoruz.
  • Kartınız yanınızda olmasa da avantajlarından yararlanabileceğiniz bir sistem hazırlığındayız. Sistemde güncelleyeceğiniz bilgileriniz yardımıyla yalnızca cep numaranız ile işlem yapabileceksiniz.

Daha neler neler konuşuldu.. Toparladıkça eklemeye devam edeceğim, follow me ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder